Mgr. Andrea Balážiková - školský psychológ realizuje činnosť v týchto oblastiach:
- Pravidelné návštevy v triedach a konzultácie s vyučujúcimi a špeciálnym pedagógom, cieľom ktorých je predchádzanie problémov žiakov v učení a správaní, ich včasné odhaľovanie a predchádzanie zhoršovaniu stavu.
- Psychologické poradenstvo v oblasti:
- výchovných problémov
- zvládania stresových situácií v škole a rodine
- školskej neúspešnosti
- problematického začlenenia do kolektívu
- adaptačných ťažkostí na prostredie školy u žiakov 1. ročníka a nových žiakov
- Konzultácie a poradenstvo pre rodičov a učiteľov:
tel. číslo - 034/ 696 51 28
denne od 7,30 hod. - 8,00 hod. od 12,30 - 15, 30 hod.
- Sledovanie úrovne školskej spôsobilosti a pripravenosti detí vstupujúcich do školy.
- Spolupráca s výchovným poradcom a koordinátorom prevencie.
- Účasť na rodičovských združeniach.
- Priebežné konzultácie s vedením školy.
- Individuálna práca so žiakmi podľa aktuálnych potrieb školy a rodičov.
- Práca s triednymi kolektívmi:
- Relaxačné hry s deťmi
- pre žiakov nižších ročníkov, možno realizovať aj v rámci školského klubu, hry zamerané na odreagovanie a uvoľnenie emocionálneho napätia
- Skupinové hry pre žiakov
- ako súčasť triednických hodín alebo v rámci školského klubu, hry a činnosti zamerané na primerané začlenenie žiaka do triedneho kolektívu, lepšie porozumenie sebe i ostatným, na empatiu, a nácvik práce s negatívnymi pocitmi
( hnev a agresivita)
- Skupinové stretnutia pre ročník
- cieľom je naučiť sa nadviazať primerané kontakty s rovesníkmi, kooperácia v skupine, sebapoznávanie, rozvoj osobnosti a emocionálnej inteligencie, podpora sebavedomia, zvládanie konfliktov, tvorivé a originálne zvládanie rôznych situácií, zlepšenie interpersonálnych vzťahov a predchádzanie prejavom násilia a šikanovania
- Sociálno-psychologický tréning
- zameraný na nácvik komunikačných zručností, asertivity (schopnosť prijať kritiku), sebarozvíjanie, sebapoznávanie, sebaúctu, sebahodnotenie a empatie
( pre žiakov 2.stupňa)
- Integratívny korekčný program pre žiakov s ADHD
- Srdce na dlani -výchovno-preventívny program rozvoja multikultúrnej tolerancie žiakov proti násiliu v školách. Program je zameraný na rotvíjanie sociálnych, emocionálnych a kognitívnych kompetencií a zručností žiakov s dôrazom na prevenciu agresivity, násilia a drogovej závislosti.
Pomáha:
- rozvíjať schopnosti žiakov identifikovať svoje city a city druhých, pochopiť názory druhých a akceptovať ich, empaticky reagovať na správanie iných.
- znižovať impulzívne a agresívne správanie žiakov - využitím upokojujúcich techník, aplikovaním stratégií na riešenie konfliktov, používaním naučených sociálnych zručností
- redukovať reakcie zlosti - identifikáciou pocitov zlosti, používaním techník na redukovanie zlosti a agresivity, sebariadením a sebaovládaním hnevu a zlosti
- Preventívny program DÚHA pre žiakov 1. ročníka. Pozornosť sa venuje deviatim témam - dôležitým veciam, aby sme mohli zdravo a šťastne žiť (zdravý životný štýl detí - zdravie, výživa, šport, spánok a oddych, rodina, škola, kamaráti, zábava a ochrana prírody). Prebieha hravou zážitkovou formou.
Cieľom pôsobenia školského psychológa je nadviazanie intenzívnej spolupráce medzi odborníkmi z rezortov školstva, sociálneho a zdravotného rezortu, poradenskými zariadeniami v našom regióne (Centrom pedagogicko. psychologického poradenstva a prevencie Holíč, Centrom špeciálno-pedagogického poradenstva Skalica a Súkromným centrom špeciálno-pedagogického poradenstva Skalica).
Zapojením rodiny a školy sa budeme snažiť zabezpečiť komplexný prístup k riešeným problémom.
Odborná činnosť školského špeciálneho pedagóga - Mgr. Dana Kvaltínová
- aktívne vyhľadávanie žiakov s prejavujúcimi sa rôznorodými ťažkosťami v učení na základe komunikácie s jednotlivými pedagógmi 1. a 2. stupňa
- orientačná špeciálno-pedagogická diagnostika žiaka, podľa potreby zákonným zástupcom odporučená návšteva poradenského zariadenia za účelom diagnostikovania konkrétnych ťažkostí, príp. porúch učenia
- realizácia skupinovej práce so žiakmi, v prípade potreby i individuálnej činnosti s konkrétnym žiakom, pravidelné cvičenia zamerané na odstránenie či zmiernenie prejavov porúch učenia alebo oslabení dielčích funkcií
- na základe záverov a odporúčaní z odborných vyšetrení uskutočnených v poradenskom zariadení je žiakovi vypracovaný individuálny vzdelávací program, je vypracovaný v spolupráci šp. pedagóga s vyučujúcim pedagógom daných predmetov, ktorí sú zodpovední za jeho plnenie a povinní ho rešpektovať
- nepretržitá spolupráca šp. pedagóga s poradenskými zariadeniami, v prípade potreby i s odbornými lekármi a pedagógmi
- poskytovanie informácií žiakom, rodičom a učiteľom
- konkrétna práca šp. pedagóga je realizovaná počas i po vyučovaní, kedy sa systematicky venuje skupine žiakov, podľa potreby i jednotlivcovi a trénuje nácvik oslabených funkciíspôsobujúcich problémy v učení pravidelne počas celého školského roka