Mgr. Ivana Kováriková
Dôležité termínyČeské školy – talentové odbory – prihlášky ...................................do 30.11.2020 Slovenské školy – talentové odbory – prihlášky .......................do 28.2.2021 České školy – netalentové odbory – prihlášky ............................... do 1.3. 2021 Celoslovenské testovanie žiakov deviatych ročníkov –........... 24.3.2021 Celoslovenské testovanie žiakov piatych ročníkov - ............. 19.5.2021 Talentové skúšky – .......................................................... 25.3. – 15.4.2021 Zaslanie prihlášok na SŠ, vrátane osemročných gymnázií – ............do 10.4.2021 České školy – prijímacie skúšky – .......................................polovica apríla 2021 1.kolo 1.termín prij. skúšok, vrátane osemročných gymnázií – ... 10.5.2021 1.kolo 2.termín prij. skúšok, vrátane osemročných gymnázií – ... 13.5.2021 2. kolo prijímacích skúšok – 22.6.2021 /ak žiaka neprijmú ani na jednu vybranú školu v prvom kole/
Hľadajte informácie na:
Plán činnosti výchovného a kariérového poradcu na školský rok 2019/2020
Hlavné úlohy a činnosť výchovného poradenstva sú zamerané v súvislosti s riešením výchovných a vzdelávacích problémov na posilňovanie a podporu pozície a výchovno-poradenských aktivít výchovného poradcu ako základného článku systému výchovného poradenstva plniaceho úlohy školského poradenstva v zmysle zákona NR SR č.245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní ( školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonovv znení neskorších predpisov a v zmysle vyhlášky MŠ SR č.325/2008 Z.z. o školských zariadeniach výchovného poradenstva a prevencie, v súlade s Pedagogicko-organizačnými pokynmi MŠ SR na školský rok 2020/2021 a s Dohovorom o právach dieťaťa. V činnosti výchovných poradcov posilňovať význam kariérneho poradenstva ako nástroja zosúlaďovania profesionálnych želaní a kompetencií žiakov a študentov. Kariérový poradca vykonáva činnosti v oblasti prípravy žiakov na ich vstup na trh práce. Pomáha žiakom, aby sa dokázali orientovať vo svojich možnostiach a schopnostiach, aby vedeli reálne posúdiť svoje plány a ciele, zaradiť sa do študijného, pracovného a spoločenského života, orientovať sa v množstve informácií, vo svojom prežívaní a v rozvíjaní pracovných zručností a návykov. Ide o proces, v ktorom sa cielene uzatvárajú väzby a rovnováha medzi žiakom a trhom práce. Kariérny poradca podporuje žiaka v hľadaní riešenia, vedie s ním rozhovor, sprevádza ho v jeho plánoch, povzbudzuje ho, motivuje k nájdeniu si vhodného študijného odboru na strednej škole a následné zamestnanie sa. Charakteristika kariérového poradenstva: - zamerané je na rozvoj človeka s využitím jeho osobných zdrojov a možností; - rozvíjanie kľúčových kompetencií, plánovanie a sebamanažment; - podnecuje človeka k tomu, aby prevzal zodpovednosť za svoj vlastný život a tvorbu kariéry; - sústreďuje sa na motiváciu človeka, jeho obraz o sebe, na životné hodnoty, budúce perspektívy a rozvíjanie kontaktov s ostatnými ľuďmi; - používa inovované diagnostické nástroje pre žiakov so ŠVVP zverejnené na www.komposyt.sk. HLAVNÉ ÚLOHY: Oblasť profesionálnej orientácie 1.Plniť úlohy školského poradenstva v otázkach výchovy, vzdelávania a profesijnej orientácie detí, ako aj v oblasti prevencie problémového a delikventného vývoja detí. 2.Poskytovať konzultácie žiakom a rodičom pri riešení výchovných a vzdelávacích problémov, informovať ich o otázkach štúdia na SŠ a pri voľbe povolania. 3. Na evidenciu a spracovanie informácií využívať výpočtovú techniku a programy Proforient a Doklady. Venovať priestor práci so stránkami ŠVS na internete a programu Sprievodca svetom povolaní. 4.Oboznámiť žiakov 5. a 9. ročníka o možnostiach ďalšieho štúdia a pomoc pri orientácii k správnej voľbe povolania. 5.Spolupracovať s riaditeľom školy, triednymi učiteľmi, rodičmi a žiakmi školy pri riešení vzniknutých výchovno - vyučovacích problémov. 6.V priebehu školského roka sa zúčastňovať na zasadnutiach sekcie kariérového poradenstva a plniť úlohy podľa potrieb školy. 7.Podľa požiadaviek zákonných zástupcov sprostredkovať psychologické vyšetrenie žiakov 8. a 9. ročníkov k voľbe povolania. 8.Zabezpečiť zber informácií o záujme žiakov pre ŠVS a odoslanie prihlášok na stredné školy v určených termínoch. 9. Poskytovať žiakom informácie o dobrovoľníctve, ako jednom zo spôsobov získavania a rozvoja nových zručností, kompetencií a skúseností, ktoré môžu prispieť k ich informovanému rozhodnutiu sa pre určité povolanie alebo k výberu ďalšieho študijného zamerania. 10. Využívať vo svojej práci elektronickú pomôcku KomposyT dostupnú na www.komposyt.sk – zdroje informácií, poradenské hry. 11. Využívať informácie o aktuálnej ponuke učebných miest pre nasledujúci školský rok v systéme duálneho vzdelávania zverejnenej na www.potrebyovp.sk a www.dualnysystem.sk. Realizácia hlavných úloh September : - vypracovať plán práce - zaviesť dokumentácie - stanoviť konzultačné hodiny výchovného a kariérového poadcu poradcu - doplnenie databázy - aktualizácia údajov v Proforiente - odovzdať materiály s profesionálnou tematikou žiakom 9. ročníka - viesť rozhovory so žiakmi 9. ročníka, ktorí potrebujú poradiť pri výbere typu školy - doplniť údaje o žiakoch 5.ročnika do Proforientu - účasť na porade výchovných a kariérových poradcov Október : - individuálne, skupinové pohovory so žiakmi k voľbe povolania - priebežné oboznamovať žiakov s novoutvorenými odbormi na SŠ a SOU - postupne dopĺňať informácie do programu Proforient - spracovať zberové informácie pre CPPPaP a výpočtové stredisko - spracovať materiál k Testovaniu 9 a odoslanie údajov do NUCEM November : - štúdium nových materiálov z prezentácií a z ŠVP - venovať pozornosť žiakom 5. ročníka, ktorí majú záujem o štúdium na 8-ročnom gymnáziu - viesť intenzívne rozhovory so žiakmi a rodičmi pri spresňovaní údajov - spolupracovať so školským psychológom a špeciálnym pedagógom a CPPPaP December : - odoslanie zberu údajov z Proforientu do ŠVP - účasť na prezentácii stredných škôl ( SŠ, SOU ) - Správne sa rozhodni - viesť sústavnú poradenskú službu pre žiakov 9. ročníka a rodičov - sledovať prácu s talentovanými žiakmi - Dni otvorených dverí - individuálne návštevy žiakov na SŠ - zúčastniť sa triednej schôdzky v 9. ročníku – podať najnovšie informácie z výpočtového strediska Január : - prezentácia stredných škôl na pôde školy podľa aktuálnej ponuky zo strany stredných škôl - pripraviť prihlášky a stručné charakteristiky žiakov vzhľadom k vybranému typu školy - zabezpečiť lekárske prehliadky a potvrdenia pediatrov do prihlášky - viesť rozhovory so žiakmi, ktorí si zvolili neprimeraný typ školy Február : - tlač prihlášok a ich odoslanie na školy s talentovanými skúškami do konca mesiaca - skompletizovať prihlášky - odoslanie zberu do Proforientu - doplnenie o polročné známky a talentové školy - motivovať žiakov k príprave na Testovanie 9 - 2021, na prijímacie pohovory - prípravné stretnutia administrátorov a koordinátorov k Testovaniu 9, príprava materiálov - vypisovanie odpoveďových hárkov z MAT a SJL, protokolov a následné odoslanie všetkých dokumentov Marec : - kompletizácia a tlač prihlášok - sledovať výsledky psychologických vyšetrení žiakov - sledovať záujem žiakov o štúdiu na 8–ročnom gymnáziu a podať prihlášku - spracovať ďalšie materiály zaslané zo ŠVP k voľbe povolania Apríl : - Testovanie 9 – 24.3.2021 - kontrola prihlášok a ich odoslanie na príslušnú školu do 10.4.2021 - odoslať prihlášky žiakov na 2-ročné štúdium - sledovať účasť žiakov na prijímacích pohovoroch s talentovými skúškami - odoslať prihlášky žiakov, ktorí majú záujem pokračovať v štúdiu na 8–ročnom gymnáziu - pripraviť zoznamy SŠ a SOU spolu s prospektami pre 8. ročník - sledovať výsledky Testovania 9, prijímacích pohovorov Máj : - prijímacie skúšky – 1. kolo - sledovanie umiestnenia žiakov, stav prijatých, neprijatých - zasielanie prihlášok na druhé kolo - pomáhať pri odvolaniach neprijatých žiakov - zaviesť zoznam o vstupných dokladoch žiakov 8. ročníka Jún : - vyhodnotenie a štatistika umiestnenia žiakov na SOŠ - sledovať a radiť žiakom, ktorí budú absolvovať 2. kolo prijímacích pohovorov - vpísať do programu Proforient žiakov 8. ročníka - uskutočniť prvý predbežný záujem o ďalšie štúdium v 8. ročníku, odoslať do PPP - skompletizovať evidenciu žiakov s rôznymi poruchami zistenými psychologickým vyšetrením - vytvoriť podklady na ďalší školský rok 2021/2022 - záverečné zhodnotenie práce VP v školskom roku 2020/2021 Výchovné a kariérové poradenstvo - spolupracovať s triednymi učiteľmi, špeciálnym pedagógom a školským psychológom pri riešení výchovných problémov žiakov - spolupracovať s CPPPaP Holíč Poznámka: Plán práce výchovného poradcu je otvorený, a preto je možné ho v priebehu školského roka aktuálne dopĺňať. Vypracovala : Mgr. Kováriková Ivana |
|